۹ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۵۰

یارمحمدی مطرح کرد:

خانه های تاریخی بروجرد در غرب کشور بی نظیر هستند

خانه های تاریخی بروجرد در غرب کشور بی نظیر هستند

بروجرد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد گفت: خانه های تاریخی بروجرد در غرب کشور بی نظیر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله یارمحمدی عصر سه شنبه در شورای اداری شهرستان بروجرد در خانه تاریخی افتخار الاسلام اظهار داشت: مردم بهترین حامیان آثار تاریخی و دستاوردهای فرهنگی هستند.

وی افزود: در هفته میراث فرهنگی یک نمایشگاه در قالب 20 غرفه صنایع دستی به صورت زنده در بروجرد برگزار کردیم که در آن مردم از نزدیک با پخت نان، عرضه غذاهای سنتی و همچنین تولید صنایع دستی آشنا شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد تصریح کرد: یک فاصله بین مردم و آثار تاریخی بروجرد احساس می شود که با برگزاری اینگونه نمایشگاهها امید است این نگاه مردم نسبت به آثار تاریخی روشن تر شود.

یارمحمدی ادامه داد: بیش از 50 تکیه در بروجرد وجود داشته که متاسفانه امروزه تنها یکی دو تکیه از آنها باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در این رابطه وظیفه داریم که از آثار تاریخی خود حفاظت کنیم، تصریح کرد: از طرف دیگر باید برای معرفی این آثار باید برنامه ریزی و تلاش شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد بیان داشت: در مجموعه بافت قدیمی بروجرد خانه های تاریخی مغیث الاسلام، افتخارالاسلام و حاج آقا کمال طباطبایی در منطقه غرب کشور بی نظیر هستند.

یارمحمدی ادامه داد: قرار است این خانه های تاریخی را به صورت یک مجموعه تکمیلی در بیاوریم که هم حفاظت شوند و هم بهتر بتوان آنها را به مردم معرفی کرد.

کد خبر 1615488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha